پایش رشد کودکان

1401.12.19 | آخرین خبر

مدیرعامل درمانگاه ارمغان سلامت کودک خبر داد :

کلینیک تخصصی پایش رشد سلامت کودک (Health monitoring) به زودی دایر خواهد شد

به گزارش روابط عمومی درمانگاه ارمغان سلامت کودک؛ دکتر فاطمه رفیعی گفت : به زودی کلینیک تخصصی پایش رشد سلامت کودک در درمانگاه ارمغان سلامت کودک دایرو مشاوره های لازم به خانواده های محترم ارائه خواهد شد.

 

 

شایان ذکر است یکی از مهم‌ترین موضوعات دوران کودکی، رشد و تکامل است. رشد، افزایش اندازهٔ وزن و قد است و تکامل، افزایش توانایی‌ها و مهارت های حرکتی و آشکار شدن اعمال ذهنی و حواس کودک است. رشد طبیعی کودک حاصل تغذیهٔ مناسب است، از این رو وضعیت تغذیهٔ کودک را بر مبنای رشد او می‌سنجند.

پایش رشد عبارت است از کنترل وزن کودکان به صورت دوره ای، رسم منحنی‌ رشد و انجام به موقع اقدامات لازم برای ارتقای وضعیت تغذیه‌ای و پیشگیری از سوءتغذیه.

پایش رشد کودکان مانند اندازه‌گیری قد و وزن کودکان، ارزیابی وضعیت رشد کودک و آموزش نکات مهم تغذیه‌ای کودک به والدین است. با پایش رشد کودکان، اختلال رشد و سوءتغذیه شناسایی و تمهیدات لازم برای بهبود وضعیت آن انجام می‌شود.

پایش رشد و آموزش والدین در حقیقت ابزاری برای بررسی وضعیت تغذیه‌ای و در نهات پیشگیری از سوءتغذیه، تأخیر رشد، کم‌ وزنی، کوتاهی قد، اضافه وزن و چاقی کودک است.

برچسب‌ها
دیدگاه شما
    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید: