فواید اکوکاردیوگام جنین چیست؟

1402.07.19 | مجله خبری

اکوکاردیوگرام جنین، که به عنوان اکو جنین نیز شناخته می شود، یک آزمایش سونوگرافی تخصصی است که از امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از قلب نوزاد متولد نشده استفاده می کند. مزایای اکوکاردیوگرام جنین به شرح زیر است:

تشخیص زود هنگام نقایص قلبی: اکوکاردیوگرام جنین می تواند به تشخیص نقایص قلبی قبل از تولد کمک کند و به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی این مکان را می دهد تا برای گزینه های درمانی احتمالی برنامه ریزی کنند و برای هرگونه عارضه ای که ممکن است در حین زایمان ایجاد شود آماده شوند.

دسترسی سریعتر به مداخلات پزشکی و جراحی: تشخیص پیش از تولد بیماری قلبی مادرزادی (CHD) از طریق اکوکاردیوگرافی جنین به نوزاد اجازه می دهد تا پس از تولد سریعتر به مداخلات پزشکی و جراحی دسترسی داشته باشند.

نتایج کلی بهبود یافته: در برخی موارد، تشخیص پیش از تولد نشان داده شده است که نتایج کلی را در نوزادان مبتلا به بیماری قلبی پیچیده بهبود می بخشد.

اطمینان: یک اکوکاردیوگرام طبیعی جنین می تواند اطلاعات اطمینان بخشی در مورد سلامت قلب نوزاد ارائه دهد.

اکوکاردیوگرام جنین ممکن است به دلایل مختلفی توصیه شود، از جمله سابقه خانوادگی مشکلات قلبی، وضعیت پزشکی در مادر که ممکن است بر قلب نوزاد تاثیر بگذارد، اختلال ژنتیکی در نوزاد در حال رشد، یا اگر یک ناهنجاری در سنوگرافی معمول زنان و زایمان مشاهده شود.

درمانگاه ارمغان سلامت کودک با حضور جناب آقای دکتر محمد تقی مجنون فوق تخصص قلب نوزاد، کودک و نوجوان و همچنین فوق تخصص اکوی پیشرفته جنین و با تجهیزات کامل و اکوکاردیو گرافی جنین در روزهای چهارشنبه به شهروندان محترم ارائه خدمت می نماید.

 نشانی: جنت آباد جنوبی، بلوار لاله غربی، نبش کوچه ابراهیمی، پلاک 24

پذیرش:44433516-44433512

 

دیدگاه شما
    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است!

شما هم می توانید دیدگاه خود درباره این مطلب را ثبت نمایید: