تاریخچه درمانگاه ارمغان سلامت کودک

تاریخچه درمانگاه ارمغان سلامت کودک

باتوجه به نیاز محدوده غرب تهران به خدمات پزشکی تخصصی شبانه روزی کودکان، در سال 1392 تعدادی از پزشکان متخصص و فوق تخصص بیماری های کودکان، تصمیم به تأسیس و راه اندازی این مرکز گرفتند به نحوی که در تمام 24 ساعت شبانه روز، پزشک متخصص کودکان در محل درمانگاه حضور داشته باشد تا مراجعین بتوانند در اسرع وقت به خدمات تخصصی پزشکی کودکان دسترسی یابند.
با این دیدگاه مقدمات تأسیس درمانگاه از اوایل سال 1392 آغاز شد و با مکان یابی دقیق، محل فعلی درمانگاه انتخاب و با استقرار تجهیزات پزشکی مورد نیاز در خرداد ماه 1394 درمانگاه بصورت شبانه روزی شروع بکار کرد.
از ابتدای تأسیس درمانگاه همواره در تمام شیفت های صبح، عصر و شب، پزشکان متخصص به ارائه خدمات پزشکی در حوزه کودکان مشغول بوده و هستندو پرستاران مجرب و کارآمد نیز خدمات پرستاری را تحت نظر پزشک متخصص ارائه می نمایند.
از بدو فعالیت رسمی این درمانگاه بخش های شنوایی سنجی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی بالینی، گفتار درمانی، جراحی های کوچک و کلینیک دندانپزشکی کودکان  به صورت مستمر و با حضور پزشکان، کارشناسان ارشد و دندانپزشکان مجرب ارائه خدمت می نمایند.

در طول این مدت خدمات فوق تخصصی، کمک تشخیصی وکمک درمانی کودکان به مجموعه افزوده شده و در کنار درمانگاه فوق تخصصی فعالیت می نمایند. از جمله کلینیک های فوق تخصصی دایر در این درمانگاه عبارت اند از:
فوق تخصص قلب کودکان (اکو کاردیوگرافی) 
فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان (نوار مغز)
فوق تخصص غدد و رشد کودکان
فوق تخصص آسم و الرژی کودکان
فوق تخصص گوارش کودکان
فوق تخصص خون کودکان
فوق تخصص ارتوپدی کودکان
فوق تخصص جراحی و اورولوژی کودکان
متخصص گوش و حلق و بینی کودکان