گلود درد در کودکان

کمتر کسی می باشد که به گلو درد تا کنون دچار نشده است .کودکان نیز بسیار به این بیماری مبتلا می شوند . اما بهترین درمان گلود درد در کودکان کدام است ؟

گلود درد در کودکان

عامل ایجاد گلودردر چرکی در کودکان

گلودرد چرکی عفونتی شایع است و ناشی از نوع باکتری مرسوم به استرپتو کوک بتاهمولیتیک است . اغلب کودکانی که به گلودرد دچار می شوند دو الی 7 روز قبل با فردی که به این بیماری مبتلا بوده تماس داشته اند .

چه کسانی بیشتر از دیگران در معرض گلودرد هستند ؟

کودکان 5 الی 15 ساله که در کلاس یا اماکن گروهی دیگر هستند در معرض بیشترین خطر ابتلا به گلودرد استرپتوکوکی قرار دارند . این بیماری عموما از طریق ترشحات بینی یا حلق منتقل می شود . در مواردی هم باکتری از راه غذا یا آب آلوده منتظر می شود . این باکتری از طریق قطرات تنفسی موجود در هوا یا تماس مستقیم مثلا دست زدن به دستگیره در یا هر سطح آلوده منتقل می شود .

علائم و نشانه های گلودرد چرکی چیست ؟

نشانه های این گلودرد شامل قرمزی و تورم لوزه های ، تورم غذذ لنفاوی در جلوی گردن ، تب  ، سردرد ، درد عضلانی ، شکم درد و گلودرد می باشد .

چه طور می توان این گلودرد را تشخیص داد ؟

از آنجایی که نشانه های گلودرد چرکی شبیه چند بیماری دیگر از جمله سرماخوردگی است ، پزشک می تواند برای تشخیص عفونت از آزمون کشت ترشحات حلق  استفاده نماید .

برای این آزمون ، ابزاری شبیه گوش پاک کن به ته حلق مالیده می شود . ترشحات چسبیده به آن برای بررسی به آزمایشگاه ارسال می گردد .

درصورتی که گلودرد چرکی درمان نشود چه اتفاقی رخ می دهد ؟

اگرچه گلودرد چرکی خطرناک نمی باشد اما درصورت عدم درمان می تواد عوارضی را در پی داشته باشد . این عوارض ممکن است شامل تب مخملک ، عفونت سینوسی ، عفونت گوش و همچنین عوارض تاخیری شدیدتر از جمله بیماری های کلیوی و تب روماتیسمی باشد .

گلودرد چرکی چگونه درمان می شود ؟

از آنجایی که گلودرد چرکی ، نوعی عفونت باکتریایی است معمولا با آنتی بیوتیک درمان می شود . با شروع درمان ، نشانه های بیماری اغلب در عرض یکی دو روز برطرف می شوند . هرچند حالتان بهتر می شود اما تکمیل دوره درمان بسیار حائز اهمیت می باشد . قطع زودهنگام دارو می تواند به ظهور گونه های جدید از باکتری منجر شود که به آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند . همین طور ممکن است باعث ابتلای مکرر به گلودرد چرکی و عوارض دیگر مثل تب روماتیسمی می شود .

.برای تعیین وقت قبلی و کسب اطلاعات بیشتربا کلینیک تخصصی کودکان ارمغان با شماره های 44433512 و 44433516 تماس بگیرید.

یک × سه =