نشانه های انگل در کودکان

این بیمار به شکل های مختلف مشاهده می شود و بر طبق نوع انگل متفاوت است . در برخی از کودکان ابتلا به انگل ها به صورت کرمک موجب خارش ناحیه مقعد می شود یا کرم های اسکاریس که به صورت بی اشتهایی یا پرخوری ، بداخلاقی  ، لجبازی و یا جاری شدن آب دهان در هنگام خواب خود را نشان می دهد . در ادامه به توضیح بیشتر این بیماری می پردازیم .

انگل در کودکانعلائم وجود انگل

وجود انگل در کودکان با علائم مختلفی همراه است . اگر کودکی یک یا چند مورد از آن را داشته باشد احتمال مبتلا به انگل در آن ها وجود دارد . این عوامل عبارتند از :

خارش مقعد

کرم های ماده که بارور هستند هنگام شب از سیستم گوارش خارج شده و به اطراف باسن رفته و تخمگذاری می کنند . به این خاطر در شب کودکان احساس خارش در ناحیه نشیمنگاه خود دارند . این مشکل معمولا در اطفال شیوع دارد .

برخی از بیماری ها مختص کودکان بوده و بیشتر در محدوده سنی خاصی رخ می دهد اما به خاطر واگیر دار بودن آن موجب می شود تمام افراد خانواده به نوعی با آن درگیر شوند . آلوده بودن به انگل نیز جزو این دسته است .

این خارش ها در کودکان دختر با خارش قسمت واژن نیز همراه است .

خارش در مقعد می تواند به خاطر رعایت نکردن بهداشت و شستشوی نامناسب نیز باشد که در این مورد والدین باید دقت لازم را داشته باشند . قارچ و حساسیت نیز می تواند از جمله عوامل خارش در ناحیه مقعد باشد .

برای آشنایی بیشتر با بیماری های کودکان می توانید مقالات افسردگی در کودکان و اوتیسم را بیشتر بشناسیم! را مطالعه نمایید.

اسهال های متناوب

اسهال می تواند از علائم بیماری ژیاردیا باشد که در کودکان به صورت شایه مشاهده می شود .

آب دهان

ممکن است در بسیاری از کودکان دیده باشید که هنگام خواب آب دهانشان جاری می شود ، این علائم از جمله موارد مبتلا به انگل است .

دندان قروچه در شب

در موراردی می توان دندان قروچه در شب را در کودکان از علائم انگل در کودکان دانست . انگل ها سم هایی را از خود ترشح می کنند که باعث ایجاد دندان قروچه در کودکان می شود . لازم به ذکر است دندان قروچه می تواند دلیل عصبی داشته باشد که باید آن را لحاظ کرد .

کلینیک اطفال ارمغان دارای متخصصان مرتبط با اطفال می باشد . شما می توانید جهت پاسخ به سوالات خود و دریافت مشاوره و وقت قبلی با شماره 44433516  تماس حاصل نمایید .

پیج اینستاگرام کلینیک اطفال ارمغان

دل درد متداوم

احساس درد در اطراف ناف می تواند از علائم شایه وجود انگل باشد . شکم درد در کودکان باید پیگیری شود .

نتیجه گیری

با توججه به موارد ذکر شده وجود انگل در کوردکان بسیار آزار دهنده است . کودکان از این جهت بسیار حساس می شوند و به صورت پرخاشگری ناراحتی خود را بروز می دهند ،  باید در صورت وجود علائم آن را جدی گرفته و در کوتاه ترین زمان اقدامات درمان انگل در کودکان را انجام داد . برای اطلاعات بیشتر می توانید به کلینیک اطفال مراجعه نمایید .

پنج × 1 =