مشکلات قلبی در کودکان

حدود یک نفر در هر 100 کودک دارای مشکلات قلبی است که ممکن است به عنوان نقص قلب یا بیماری مادرزادی قلبی نامیده شود. نقص های قلبی معمولا با دارو، جراحی یا سایر روش های پزشکی درمان می شود.اکثر آزمایشات برای مشکلات قلب ساده، سریع بوده و دردناک نیستند.

مشکلات قلبی در کودکان

مقدمه

نارسایی احتقانی قلب یک مسیر بالینی مشترک برای چندین بیماری در دوران کودکی است، از قبیل کاردیومیوپاتی با سابقه خانوادگی، میوکاردیت ویروسی، خطاهای متولد شده متابولیسم و ​​اختلالات خودایمنی. شناسایی و درمان اولیه می تواند شدت علائم را کاهش داده و بر پیامدهای آن تأثیر بگذارد. در این بررسی، ویژگی های بالینی نارسایی قلبی کودکان توصیف شده است، و ارزیابی تشخیص اولیه مشخص شده است. استراتژی های درمان مبتنی بر شواهد مبتنی بر شواهد در مراحل بالینی مختلف مورد بحث قرار گرفته است، از جمله مدیریت نارسایی قلبی نارسایی حاد.

نارسایی قلب به عنوان یک اختلال ساختاری یا عملکرد قلبی تعریف شده است که منجر به نارسایی قلب برای عرضه اکسیژن با نرخ مناسب با الزامات متابولیسم بافتها، با وجود فشارهای پرکننده طبیعی است.

نارسایی قلبی  در بزرگسالان موضوع پژوهش گسترده و ایجاد دستورالعمل های مبتنی بر شواهد بوده است؛ به دلیل مشکلات متعددی در کودکان بسیار کمتر توجه شده است. علل نارسایی قلبی  در کودکان به طور قابل توجهی متفاوت از مواردی است که معمولا در بزرگسالان دیده می شود که شامل بیماری عروق کرونر و فشار خون بالا هستند. نارسایی قلبی در کودکان اغلب به علت بیماری های مادرزادی قلبی (کرونری قلب ) و کاردیو میو پاتی ( بیماری ماهیچه قلب ) است.

تعداد زیادی تحقیق در مورد مدیریت نارسایی قلبی  در بزرگسالان منتشر شده است، در حالی که تحقیقات کمتری در مورد نارسایی قلبی  اطفال وجود دارد. در نتیجه، مدیریت نارسایی قلبی در کودکان تا حد زیادی بر اساس تجربه بالینی و استخراج داده های بزرگسالان تکامل یافته است، که با ادبیات کودکان کمتر محدود شده است. با توجه به تفاوت های قابل توجه در علت نارسایی قلبی  بین جمعیت بزرگسال و اطفال، این ممکن است ایده آل نباشد. این بررسی با هدف ارائه یک تصویر مختصر از نارسایی قلبی  کودکان با تاکید ویژه بر تشخیص و مدیریت است.

راه های ارتباطی با کلینیک اطفال ارمغان

شماره تماس : 44433516

پیج اینستاگرام کلینیک اطفال ارمغان

آدرس کلینیک : تهران. جنت آباد جنوبی. لاله غربی. نبش کوچه ابراهیمی .پلاک24

بیماری کرونری قلب کودکان

در بسیاری از موارد به علت نارسایی مادرزادی است که معمولا در نتیجه نارسایی قلبی تولید می شود. بعضی از کودکان از نارسایی قلبی خروجی مانند کراتو میوپاتی رنج می برند. در حدود از هر 1000 نفر 8 نفر با مشکل کرونری قلب متولد می شوند. نارسایی قلبی  مرتبط با کرونری قلب  در حدود 20٪ از همه بیماران رخ می دهد.

بسیاری از کودکان مبتلا به کرونری قلب  مداخله اولیه جراحی را دریافت می کنند و برآورد شده است که بروز سالانه نارسایی قلبی  به علت نقص مادرزادی بین 1 تا 2 در 1000 تولد زنده است. نتیجه نارسایی قلبی  مربوط به کرونری قلب به طور چشمگیری پس از معرفی مداخلات زودهنگام جراحی تغییر کرده است. فراوانی نارسایی قلبی  علائم نیز در “دوران اولیه جراحی” کاهش یافته است.

نارسایی قلبی در کودکان نسبت به بزرگسالان متفاوت است. علل و علائم بالینی ممکن است در میان کودکان گروه های سنی مختلف و بین کودکان و بزرگسالان متفاوت باشد. زمان شروع نارسایی قلبی  کلیدی برای تشخیص علل است. ارائه بالینی نارسایی قلبی  در کودکان جوان می تواند غیر اختصاصی باشد که نیاز به درجه بالایی از سوء ظن دارد. نتیجه کلی نارسایی قلبی  در کودکان نسبت به بزرگسالان بهتر است زیرا نارسایی قلبی  در کودکان معمولا به علت بیماری های قلبی ساختاری و شرایط برگشت پذیر است که قابل درمان هستند. اصول مدیریت عبارتند از: درمان علت، تصحیح هر رویداد تشدید کننده و درمان احتقان سیستمیک یا ریوی.

علائم و نشانه های نقص قلب

بسیاری از کودکان مبتلا به نقص قلب به نظر می رسد سالم و بدون علائم، و والدین آنها نمی دانند که آنها مشکل قلب دارند. اگر کودکان علائم دارند، اغلب در چند هفته اول پس از تولد آنها ایجاد می شود. علائم معمول عبارتند از:

• رنگ آبی در اطراف لب
  •  تغذیه دشوار