لوزه سوم کودکان

گلو یی از اعضا مهم بدن می باشد . این عضو مهم مانند یک چهار راه عمل می کند و راه ارتباطی بین دهان و بینی با حنجره و مری می باشد . لوزه یک بخش مهم در سمت بالای گلو است . تورم و التهابی که در ناحیه گلو کودکان رخ می دهد بسیار شایع تر است زیرا لوزه در این سنین بزرگ تر می باشد . این لوزه ها به تدریج با رشد کودکان کوچک می شود . اما چه زمانی باعث ایجاد مشکل برای کودکان می شود ؟ روش درمانی آن چیست ؟

لوزه سوم کودکان

لوزه سوم

یک بخش از سیستم لنفاوی بدن، لوزه نام دارد . لوزه سوم در پشت بینی قرار دارد و به راحتی قابل رویت نمی باشد . و در صورتی که نیاز به جراحی باشد، خللی در سیستم ایمنی بدن آن ها ایجاد نمی شود .

عوارض بزرگ شدن لوزه سوم

اگر لوزه سوم بزرگ شود ممکن است مشکلات همچون اختلال در خواب، عدم تنفس صحیح، سینوزیت، عفونت گوش و … ایجاد کند .

تشخیص بزرگ شدن لوزه سوم

برای تشخیص این مشکل باید کودکان خود را نزد یک متخصص گوش و حلق و بینی برده و با معاینه و بررسی شرح حال بیمار و همچنین انجام عکس رادیولوژی اقدام به بررسی تشخیص نماید .

علائم التهاب لوزه‌ها

گلودرد

مشکل شدن در هنگام بلع غذا

درد شدید در گوش

بزگ شدن غدد لنفاوی در گردن

جراحی لوزه سوم

این جراحی در مواقعی که جراح تشخیص بدهد، از طریق دهان صورت می گیرد . روش های مختلفی برای انجام این جراحی وجود دارد که با نظر پزشک یکی از آن ها انتخاب می شود و هیچکدام در شرایط عادی بر دیگری ارجعیت ندارند .

عوارض بلندمدت لوزه سوم

اگر کودکانی که نیاز به درمان دارند، این جراحی را انجام دهند ممکن است به فشار خون اولیه مبتلا شوند . زیرا وقتی تنفس کردن در هنگام خواب کافی نباشد، برای جبران این مشکل قلب خون بیشتری پمپاژ می کند  . گاهی کودکان با شب ادراری به این مشکل واکنش نشان می دهند .

عوارض کوتاه‌مدت لوزه سوم

برخی عوارض ناشی از مشکل در لوزه سوم از همان ابتدا قابل مشاهده است، برخی از این موارد مانند ایجاد مشکل در خواب، سخت نفس کشیدن، گرفتگی بینی و … می باشد .

احتمال عود

کودکانی که دچار حساسیت های طولانی، سینوزیت مزمن و … می باشند ممکن است این مشکل در آن ها عود کند . تعداد کمی این مشکل برایشان ایجاد می شود بنابراین بهتر است بعد از جراحی تحت نظر پزشک قرار گیرند .

جهت پاسخ به سوالات خود و دریافت مشاوره و وقت قبلی با شماره 44433516 تماس حاصل نمایید .

پیج اینستاگرام کلینیک اطفال ارمغان

آدرس کلینیک : تهران. جنت آباد جنوبی. لاله غربی. نبش کوچه ابراهیمی .پلاک24

نتیجه گیری

لوزه در سنین پایین برای محافظت بیشتر در کودکان قرار دارد که از هنگام تولد تا 4 سالگی بزرگ می شود و سپس به تدریج کوچک خواهد شد . اما در برخی مواقع بیش از حد بزرگ شده و مشکلات فراوانی ممکن است برای کودکان ایجاد کند . از جمله این مشکلات شامل ایجاد مشکلات تنفسی، اختلال در خواب و … . برای این افراد جراحی صورت می گیرد . انتخاب پزشک برای تشخیص و نحوه درمان بسیار اهمیت دارد .

سایر مقالات

واکسن فلج اطفال

علل شایع گلو درد در کودکان

سرماخوردگی در کودکان

One thought on “لوزه سوم کودکان

1. مونا - مارس 25, 2019 در 11:38 ق.ظ

درمان لوزه سوم با چه روشیه؟ حتما باید جراحی بشه ؟

چهار × 1 =