علل دندان درد در کودکان

دندانپزشکی کودکان یک شاخه از پزشکی می باشد که دارای اهمیت فراوان می باشد. یکی از سوالاتی که اغلب افراد دارند اینست که دندان درد در کودکان معمولا از چه سنی شروع می شود و برای درمان آن چه کار باید کرد؟ کودکان معمولا از سنین یک سالگی به بالا ممکن است به دندان درد دچار شوند. در صورتی که با درمان های فوری و خانگی بهبود نیابد باید به درمانگاه شبانه روزی کودکان مراجعه کرد. در اینجا درباره دلایل ایجاد درد دندان در کودکان به طور مفصل می پردازیم.

در هنگام دندان درد کودکان چه کار کنیم؟

زمانی که کودک به ناراحتی دچار می شود والدین بیشتر از فرزند دچار نگرانی و ناراحتی می شوند. در صورتی که کودک به درد دندان دچار شود، والدین باید خونسردی خود را حفظ کرده و به هیچ عنوان سعی در مشاهده دندان از طریق باز کردن دهان کودک نشوند زیرا کودک درد زیادی را متحمل می شود. ضمن حفظ آرامش خود از روش های خانگی برای تسکین درد دندان استفاده کنید در صورتی که بهبودی حاصل نشد حتما کودک رابه کلینیک کودکان ببرید.

علل دندان درد کودکان

1. عفونت دندان ناشی از تغذیه کودک می باشد. انواع شیرینی و شکلات، مایعات شیرینی که حاوی کربوهیدرات تصفیه شده می باشد باعث آسیب به دندان ها و لثه و ریشه دندان می شود. شکر موجود در مواد غذایی وقتی که وارد دهان می شود باکتری هایی که در دهان وجود دارد شکر را به اسید تبدیل می کند. این اسید با کلسیمی که در دندان موجود می باشد واکنش نشان داده و باعث ایجاد پوسیدگی در دندان و لثه و حتی ریشه آن می شود.
  2. آفت و التهاب لثه یکی دیگر از مواردی است که می تواند برای کودک ایجاد ناراحتی و درد در دهان کند. از آنجائیکه کودک دندان درد را تشخیص نمی دهد با سوال کردن از محل درد و مشاهده آن از دلیل درد در دهان مطمئن شوید در صورتی که در ناحیه لب و سقف دهان نقطه های قرمز و متورم دیدید ناشی از التهاب دهان می باشد که به راحتی قابل درمان می باشد و اگر چیزی ندید حتما بهپزشک متخصص کودکان مراجعه کنید.

زمان مراجعه به پزشک

1. به نظر رسیدن ظاهری بیمار در کودک