عفونت ریشه دندان کودکان

یکی از مواردی که خوشبختانه امروزه در بین والدین به آن اهمیت داده می شود، رعایت بهداشت دهان و دندان کودکان است . رعایت بهداشت دهان و دندان به طور صحیح از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد . زیرا پیشگیری از عفونت ریشه دندان کودکان می شود .

عفونت دهان

ایجاد عفونت و یا حتی آبسه در دهان ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد . یکی از مهم ترین موارد آن عدم رعایت مناسب در بهداشت دهان و دندان ها است . از دیگر عوامل آن می توان به پوسیدگی دندان در کودکان، مشکلات خود ایمنی و یا حتی نامناسب بودن شرایط سلامتی جنین اشاره نمود .

عفونت ریشه دندان کودکان

اگر مشکلات دندان در همان مراحل اولیه درمان نگردد مشکل جدی برای فرد ایجاد می شود . این مشکلات حتی می تواند به ریشه دندان ها نیز آسیب وارد نماید . ایجاد عفونت در ریشه دندان منجر به ایجاد التهاب می شود و یکی از علل دندان درد در کودکان به شمار می آید .

در صورت وجود عفونت آبسه لثه و آسیب به بافت نیز ایجاد می شود . اگر این عفونت درمان نشود، منجر به آسیب جدی به ریشه دندان می شود .

از عفونت ریشه دندان نیز درمان نگردد، باعث تخریب بافت استخوان فک نیز می شود.

علائم عفونت ریشه دندان

از جمله عوامل ایجاد عفونت در دندان می توان به درد دندان ها، ایجاد بوی بد در دندان، حساس شدن دندان به سرما و گرما، درد دندان هنگام مصرف غذا، ایجاد تب و لزر و … اشاره نمود .

گاهی نیز ممکن است تورم در قسمت لثه، گوش درد شدید، سرفه، گلو درد،  تهوع و … ایجاد شود که این علائم در موارد بسیار کمی رخ می دهد .

زمان مراجعه به دندانپزشک کودکان

بهتر است قبل از ایجاد آسیب های جدی در زمان های مناسب کودکان خود را برای معاینه و چکاپ های دوره ای به کلینیک دندانپزشکی اطفال ببرید . اما در اولین زمان که متوجه درد و یا تورم در لثه کودک خود شدید سریعا به دندانپزشک اطفال مراجعه کرده تا علل آن بررسی گردد .

شایان ذکر است عفونت در دندان های شیری نیاز به درمان سریع دارد، بنابراین در صورت وجود این مشکل سریعا کودک خود را به دندانپزشک ببرید .

جهت دریافت مشاوره از کلینیک دندانپزشکی ارمغان با شماره 44433516 تماس حاصل نمایید .

پیج اینستاگرام کلینیک اطفال ارمغان

پیشگیری از عفونت ریشه دندان کودکان

نظارت در هنگام مسواک زدن کودکان خود می تواند باعث آموزش صحیح نحوه انجام این کار شود . اگر به دقت رعایت بهداشت صورت گیرد از ابتلا به این مشکل تا حد بسیار زیادی پیشگیری می شود .

درمان عفونت ریشه دندان کودکان

برای درمان می توان از ترمیم دندان و یا روش های جراحی دندان استفاده نمود . در طی این روش از بی حسی و یا گاهی بیهوشی استفاده می شود . و گاهی نیاز به پرکردن دندان کودکان می باشد .

نتیجه گیری

بهتر است قبل از ابتلا به عفونت دندان و یا عفونت ریشه دندان به پیشگیری از آن بپردازید و در زمان های مناسب جهت چکاپ به دندانپزشک خود مراجعه نمایید .  اما در صورت وجود هر گونه مشکلی نیز سریعا باید به دندانپزشک مراجعه شود تا از مشکلات جدی آن پیشگیری صورت گیرد .

20 + هفده =