سرماخوردگی در کودکان

یکی از مشکلاتی که در فصل سرما ممکن است برای اغلب کودکان رخ دهد ، سرماخوردگی در کودکان می باشد . اصولا با علائمی همچون سرفه ، تب و یا حتی استفراغ به همراه هستند .

سرماخوردگی در کودکان

سرماخوردگی کودکان

سرماخوردگی در کودکان تحت عنوان یک عفونت مطرح می شود . این عفونت ها می تواند ویروسی و یا عفونت باکتریایی باشد .

عفونت های ویروسی

همانطور که از نام آن مشخص است ، ویروس ها عامل ایجاد آن می باشند .با گذشت دوره ویروس بیمار بهبود می یابد .

عفونت باکتریایی

این نوع عفونت ها معمولا مدت طولانی تری در بدن کودک می ماند . تب و سرفه در این نوع عفونت بیشتر از دو الی سه روز می باشد و اصولا هنگام مراجعه به کلینیک کودکان ، کودک سرفه های بسیار شدید دارد . گاهی این عفونت ها فوقانی است که مربوط به سیستم گوش ، حلق و بینی و یا سینوس ها است . و گاه ممکن است تحتانی باشد و به گلو و ریه مرتبط باشد .

هر نوع از عفونت باکتریایی درمان های جدا دارد بنابراین مراجعه به یک متخصص خوب می تواند در روند بهبود کودک تاثیر بسیاری داشته باشد . همجنین دارو برای سنین مختلف متفاوت است .

درمان سرماخوردگی

همانطور که اشاره شد برای درمان سرماخوردگی ویروسی درمان خاصی وجود ندارد . اما با توجه به رده سنی و نوع باکتری در عفونت باکتریایی می توان دارو های مخصوص با دوز های مشخص را برای بیمار در نظر گرفت .

پیشگیری از سرماخوردگی

درصوتی که علائم سرماخوردگی در یکی از افراد خانواد وجود دارد از روبوسی خودداری شود . همچنین نیاز رعایت نکات بهداشتی و شستن دست ها بسیار حائز اهمیت است .

نکات مهم در سرماخوردگی کودکان

به منظور بهبود شرایط کودکان بهتر است مایعات برای آن ها بیشتر استفاده شود .

آموزش شست و شوی دست ها به طور منظم منجر به بهبود بیماری و کاهش انتقال آن می شود .

از مواد غذایی دارای ویتامین برای آن ها استفاده کنید .

استفاده از مواد غذایی سرخ کردنی در دوره سرماخوردگی مناسب نمی باشد .

دارو های تجویز شده توسط متخصص اطفال باید به موقع مصرف شود . درصورت بهبود علائم به هیچ عنوان دارو ها را قطع نکنید . دوره مصرفی ذکر شده توسط پزشک باید تکمیل شود . ( زیرا ممکن است سرفه و سایر علائم ظاهری بهبود یافته درحالی که عفونت هنوز در داخل بدن وجود دارد ) .

.برای تعیین وقت قبلی و کسب اطلاعات بیشتربا کلینیک تخصصی کودکان ارمغان با شماره های 44433512 و 44433516 تماس بگیرید.