پرکردن دندان کودکان

عصب کشی دندان شیری چگونه است؟راه درمان پوسیدگی دندان کودکان چیست؟هزینه عصب کشی دندان کودکان چقدر است؟ روش های جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان چیست؟امکان ترمیم دندان کودکان با بیهوشی وجود دارد؟پوسیدگی دندان کودکان زیر 2 سال چه علائمی دارد؟ راه درمان دندان درد کودک دو ساله چیست؟

پر کردن دندان در کودکان زیر دو سال خیلی نادر است با این حال حتی دیده شده کودکان یک ساله ای که برای خرابی دندان های شیری نزد دندانپزشک می روند. هدف از پر کردن دندان در کودکان قطعا پیشگیری از خرابی دندان در بزرگسالی است. از راه های پیشگیری از خرابی دندان می توان به فلوراید کردن و تمیز کردن دندان کودکان پس از غذا خوردن نام برد. در هر صورت اگر کودک تان با خرابی دندان یا به اصطلاح کرم خوردگی مواجه شد، حتماً می بایست برای پر کردن دندان به دندانپزشک مراجعه کنید.

پرکردن-دندان-کودکان

چه زمانی نیاز به پر کردن دندان در کودکان می باشد؟

زمانی که دندان دچار پوسیدگی می شود، قسمتی از دندان باید برداشته شود. پوسیدگی را نمی توان به حال خود گذاشت. به همین دلیل باید کودکتان را طی بازه های زمانی کوتاه، جهت بررسی نزد دندانپزشک برد. اغلب مواقع می توان پوسیدگی را زمانی که خیلی کوچک است تشخیص داده و قبل از آنکه موجب درد برای کودک شود از بین برد. هزینه عصب کشی دندان در کودکان خیلی بالاتر از یک پر کردن سطحی دندان می باشد.

اگر کودک تان با خرابی دندان یا به اصطلاح کرم خوردگی مواجه شد، حتماً می بایست برای پر کردن دندان به دندانپزشک مراجعه کنید.کلینیک اطفال ارمغان دارای بخش مجزا برای دندانپزشکی کودکان می باشد . برای تعیین وقت قبلی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 44433512 و 44433516 تماس بگیرید.

راه درمان پوسیدگی دندان کودکان

می توان با بی حسی موضعی، قسمت پوسیدگی را برداشته و محل را تمیز کرده و سپس با مواد کامپوزیت یا … دندان را پر کنیم. ما مجبوریم تا دندان را برای برگشتن به شکل ، ساختار و اندازه اولیه پر کنیم. به منظور اینکه کودکتان طی عملیات پر کردن دندان آرام باشد و بدون ترس و گریه کردن با دندانپزشک اش همکاری کند، نیاز است که طی بازه های زمانی کوتاه و مشخص، حتماً به یک دندانپزشک که با کودکان کار می کند، مراجعه شود. گاهی برای آرام کردن کودکان و ثابت ماندن شان زمانی که روی دندان شان کار می شود، می توان از آمپول بی حسی استفاده کرد.
به طور عمده بیشتر دندانپزشکان برای پر کردن دندان از مواد کامپوزیت یا آمالگام یا همان پرکننده های نقره ای استفاده می کنند. آمالگام در گذشته شناخت شده تر و محبوب تر بوده و اکنون نیز شما بسیاری از بزرگسالان را با تکه ای فلزی در دهانشان می بینید. در حالی که امروزه ما برای افراد جوان تر، مواد کامپوزیت یا همان پرکننده های سفید را پیشنهاد می دهیم. در صورت استفاده از مواد کامپوزیت، خیلی از افراد متوجه پر شدن دندان نخواهند شد. این مورد برای اعتماد به نفس کودکان خیلی موثر بوده و همچنین آنها را تشویق می کند که بهداشت دهان و دندان خود را بیشتر جدی بگیرند.

ترمیم دندان کودکان با بیهوشی یا بی حسی

آرامش پزشک و داشتن یک لبخند ساده می تواند تأثیر بسیار زیادی بر ترس بیهوده کودکان داشته باشد. گاهی پزشکان با در نظر گرفتن مضرات آمپول بی حسی (البته در صورتی که درست انجام شود مشکلی ندارد) ریسک کرده و از آمپول صرف نظر می کنند. ولی کودک به محض حس کردن کوچکترین دردی اعتماد خود را به دکتر از دست داده و دیگر آرام کردن و متقاعد کردن او کار دشواری می شود. موادی که برای پر کردن دندان استفاده می شوند دردی ندارند ولی فشاری که به بافت زیر دندان وارد می کنند باعث ایجاد درد می شود. در این مواقع استفاده از بی حسی موضعی و یا در مواقعی بیهوشی، راه بسیار کارآمدی می باشد.