درمان آلرژی کودکان

آلرژی کودکان معمولا با رفتن به مدرسه شروع می شود. فضای محیط بیرون حاوی گرد و غبار ، انواع باکتری و قارچ ها می باشد. یکی از علل ایجاد آلرژی قارچ های موجود در فضا می باشد . همچنین در فضای مدرسه گرد گچ می تواند در کودکانی که دچار مشکلاتع تنفسی هستند ایجاد مشکل کند. برخی غذاهایی که در مدرسه کودکان مصرف می کنند مانند تخم مرغ ، بادام زمینی ، آجیل و انواع خوراکی ها می تواند برای او ایجاد آلرژی کند. بیشترین آلرژی ها در کودکان در فصل پاییز با باز شدن مدارس دیده می شود.

درمان-آلرژی-کودکان

علائم آلرژی کودکان

1. آبریزش بینی
  2. اشک ریختن
  3. عطسه کردن
  4. سرفه کردن
  5. احساس خارش در چشم و بینی
  6. تیره شدن دور چشم

انواع آلرژی کودکان

1. آلرژی هوا

این آلرژی با تغییر آب و هوا در کودکان با علائمی نظیر آسم ، تنگی نفس، سرفه، خس خس به وجود می آید.

1. آلرژی به گیاه

گیاهی به نام ابروسیا آلرژی زاست و افرادی که دچار این آلرژی می شوند به علائمی نظیر خارش در گلو و دهان در هنگامی که میوه هایی مانند خیار ، هندوانه، موز و سبزیجات می خورند دچار می شوند.

1. آلرژی غذایی

برخی از کودکان با خوردن برخی از غذاها کهیر در پوست زده و دل درد ، حالت تهوع ، استفراغ ، اسهال و سرفه دارند.

1. آلرژی آنافیلاکسی

در اثر این آلرژی فرد دچار تورم در لب، زبان و گلو شده که تنفس را برای فرد مشکل می کند.

تشخیص آلرژی

1. معاینه بالینی پزشک و بررسی علائم بیماری
  2. تست پوست

در این تست موادی به نام آلرژن را به زیر پوست تزریق می کنند که در صورتی که فرد دارای آلرژی باشد پوست تحریک شده و احساس خارش ایجاد می شود . همچنین پوست این قسمت قرمز می شود که در اثر واکنش طبیعی بدن می باشد که آنتی بادی برای مقابله با آلرژن تولید می کند.

1. آزمایش خون PAST برای اندازه گیری میزان آنتی بادی که در بدن علیه مواد آلرژی تولید می شود.

درمان آلرژی کودکان

برای درمان آلرژی کودکان باید به کلینیک کودکان مراجعه کرد. پزشک معمولا برای از بین بردن علائمی مانند آبریزش بینی، خارش از داروهایی مانند آنتی هیستامین، قطره چشمی و آمپول های آلرژی را تجویز می کند.

راه های ارتباطی کلینیک ارمغان کلینیک اطفال غرب تهران

تلگرام کلینیک ارمغان: clinic_armaghan