درمان آسم کودکان

حدود 80 الی 90 درصد دلایل سرفه مزمن در یک مثلثی خلاصه می شود که شامل آسم ، سینوزیت و رفلاکس است .  آسم یک نوع اختلال التهابی در مجاری تنفسی که منجر به تنگی نفس ، سرفه و خس خس در کودکان شود .درمان آسم کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است . اما چه دلایلی باعث ابتلا به سم می شود ؟ این بیماری چگونه درمان می شود ؟ با ادامه مطلب همراه باشید …

بیماری آسم

آلرژی که در راه های هوایی وجود داشته باشد به عنوان آسم شناسایی می شود . حدود 15 الی 20 درصد از کودکان ممکن است به این بیماری در دوران کودکی مبتلا شوند . اما نکته قابل توجه در این بیماری آن است که در نزدیکی نوجوانی و بلوغی حدود 70 الی 80 درصد از علائم آسم کودکان برطرف می شود .

دلایل ابتلا به آسم

کودکان در طی روز با محرکه هایی آشنا می شوند که موجب بروز حساسیت می شود و درصورتی که به حساسیت های به ظاهر معمول توجه نشود ، خطر ابتلا به آسم افزایش می یابد .

کودکان در سنین قبل از دبستان به علت قبل عدم مقاومت به اکثر ویروس های تنفسی و عدم توجه کافی به شستن دست ها مراقبت دهانی هنگام عطسه و سرفه و در سنین بالاتر به علت تجمع و کلاس های درس مخصوصا در فصل های پاییز و زمستان بسیار در معرض ابتلا به سرماخوردگی قرار می گیرند .

بسیاری از کودکان پس از ابتلا به سرماخوردگی ویروسی به مدت طولانی دچار سرفه های خشک ، خس خس و تنگی نفس می شوند که به درمان های نگه دارنده معمول ، آنتی بیوتیک ها ، اسپری های تنفسی و ضد سرفه ها پاسخ نداده و ممکن است در اثر التهاب مزمن مجاری هوایی دچار آسم شوند . با درمان مناسب از این مسئله پیشگیری نمایید .

درمان آسم کودکان

آسم در کودکان در نیمه دوم سال با افزایش آلودگی و ویروس های سرماخوردگی بیشتر می شود . موثرترین درمان برای آسم جلوگیری از قرار گرفتن کودکان در معرض این محرکه ها می باشد .

اما اگر استفاده از این موارد مناسب نبود از دارو های کنترل کننده برای کودکان با نظر پزشک توصیه می شود .

دارو های تجویز شده باید به طور دقیق سر وقت و به طور کامل مصرف شود ، در غیر این صورت ممکن است دوباره این مشکل برای کودک ایجاد شود .

معیار های مهم در آسم در کودکان

از مهم ترین معیار ها در آسم کودکان می توان به موارد زیر اشاره نمود :

مبتلا شدن به سرماخوردگی های مکرر

ایجاد سرماخوردگی های طولانی مدت ( بیش از 10 روز )

ابتلا به سرماخوردگی هایی که برای ریه مشکل ایجاد می کنند .

سرماخوردگی های توام با خس خس طولانی

ایجاد سرفه شبانه

ایجاد سرفه به دنبال ورزش کردن

.برای تعیین وقت قبلی و کسب اطلاعات بیشتربا کلینیک تخصصی کودکان ارمغان با شماره های 44433512 و 44433516 تماس بگیرید.