بیماری های مغز و اعصاب در کودکان

شاید خواندن این مقاله والدین را نگران کند اما از قدیم گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است پس دانستن یک سری مطالب از ندانستن آنها خیلی بهتر است.

بیماری مغزی کودکان چیست؟

کودکان نیز میتوانند در معرض بیماری های مغزی قرار گیرند. تعریف این بیماری به این صورت است که، هر گونه وضعیتی که به خاطر اختلال در عملکرد مغز باشد و باعث ایجاد علائمی در جسم و روان کودک شود و او را دچار مشکل کند، بیماری مغزی کودکان می گویند. نگران نباشید توضیحات بیشتر ما  آرامش خاطر شما را به همراه خواهد داشت.

کلینیک اطفال ارمغان دارای متخصصان مرتبط با اطفال می باشد. شما می توانید جهت پاسخ به سوالات خود و دریافت مشاوره و وقت قبلی با شماره 44433516 تماس حاصل نمایید . همچنین می توانید از پیج اینستاگرام کلینیک اطفال ارمغان دیدن فرمائید.

علائم بیماری های مغزی در کودکان چیست؟

• تاخیر در رشد کودک
  • نبود هماهنگی در کارهای او
  • افزایش یا کمبود رشد سر کودک
  • سفت شدن عضلات، رعشه یا تشنج
  • تغییراتی در فعالیت ها و یا واکنش های کودک
  • لکنت زبانی

درمان بیماری های مغزی کودکان

اگر این علائم را مشاهده کردید حتما به کلینیک اطفال و بیماری های مغزی کودکان مراجعه کنید.

پزشکان متخصص اطفال می توانند با معاینه کودکان و تشخیص درست  بیماری بعد از انجام آزمایشات و صرف زمان کافی، درمان بیماری های مغزی در کودکان را پیش گیرند.درمان قطعی این بیماری در صورتی امکان پذیر است که اقدامات پیشگیرانه انجام شود و انجام این اقدامات فقط با مراجعه به پزشکان انجام پذیر است.

راه های درمان می تواند از طریق دارو تا حتی جراحی وجود داشته باشد که پزشک متخصص آنها را تشخیص خواهد داد.

علت ایجاد بیماری مغزی در کودکان چیست؟

از علل ایجاد این بیماری می توان به ضربه، عفونت، تحلیل، نقایص مادرزادی ساختاری و تومور اشاره کرد.

والدین گرامی از بیماری کودکان خود نترسید بلکه با انواع بیماری کودکان آشنا باشید و سلامت کودک خود را تضمین کنید.

بیماری مغزی کودکان را جدی بگیریم

علائم هشدار دهنده بیماری های مغز و اعصاب در کودکان

وقتی کودک در سن دو ماهگی قرار دارد دارای لبخند اجتماعی است یعنی اینکه اگه لبخند بزنید، مقابل به شما لبخند می زند. این لبخند در بیماران مبتلا به بیماری دیده نمی شود. وقتی با کودک بازی می کنید بی توجه است و لبخند نمی زند. این می تواند یکی از علائم اولیه کودک بیمار باشد. وقتی دست خود را به سمت کودک دراز می کنید بی توجه است و حتی مشکل در سخن گفتن نیز در مراحل بعدی به وجود می آید.

شایع ترین بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان

1. تومور مغز: رشد غیر عادی بافت در مغز
  2. صرع: انواع مختلفی از اختلالات تشنج
  3. خونریزی داخل وریدی: در درون یا اطراف شکمچه‌ های مغز
  4. لوکومالاسی پیرامون بطنی: آسیب و نرم شدن ماده سفید مغز
  5. فلج مغزی کودکان: آسیب به مغز در هنگام تولد کودک
  6. سردرد: شامل سردرد تنشی، خوشه‌ ای و میگرن
  7. بیماری مننژیت در کودکان و آنسفالیت: التهاب ناشی از باکتری‌ ها و یا ویروس ‌ها
  8. بیماری روانی: مانند اختلال دو قطبی یا اسکیزوفرنی
  9. ضربه مغزی: حرکت سریع مغز در جمجمه

شایع ترین مشکل کودک در بیماری مغز و اعصاب

تشنج در کودکان یکی از شایع ترین مشکلاتی است که کودکان مبتلا به بیماری مغز و اعصاب از آن رنج می برند. اختلال در یادگیری، سردردهای خاص و فلج شدن یا احساس درد نیز از دیگر مشکلات شایع می باشد.