بیماری های قلبی در کودکان

بعد از ورود کودکان به زندگی والدین ، تبدیل به اصلی ترین قسمت زندگی آن ها می شوند و در صورتی که بیماری سراغ آن ها بیاید مشکلات زیادی در زندگی والدین نیز ایجاد می نماید . بیماری های قلبی در کودکان از مواردی است که بروز آن به شدت می تواند زندگی کودک شما را تحت تاثیر قرار دهد. تیم پزشکی کلینیک اطفال ارمغان در غرب تهران ، آماده ارائه هرگونه خدمات در صورت بروز مشکلات برای کودکان دلبند شماست.

بیماری های قلبی در کودکان

بیماری قلبی در کودکان چیست ؟

قلب در بدن وظیفه پمپاژ خون و رساندن آن به تمام اعضا و بافت های بدن را دارد. به طور متوسط قلب در هر دقیقه 60 تا 100 بار می تپد و خون را در بدن به جریان می اندازد که در طی این عمل اکسیژن و مواد غذایی به سلول ها رسانده و مواد زائد آن ها را دفع می نماید. باید گفت که بافت های عضله خود قلب نیز برای ادامه حیات خود نیاز به خونرسانی دارد که وظیفه آن به عهده رگ هایی است که سرخرگ های کرونر نامیده می شود. هرچه قلب تحت فعالیت های سنگین بیشتر کار کند ، به خونرسانی بیشتری نیاز خواهد داشت. برای تامین نیاز خون رسانی قلب و عدم ایجاد اختلال در عملکرد قلب سرخرگ‏های کرونر باید به درستی فعالیت نمایند.

علائم بیماری های قلبی در کودکان

بیماری های قلبی در کودکان ممکن است که خود را با تنگی نفس در زمان فعالیت ، درد قفسه سینه در زمان فعالیت ، طپش قلب در زمان فعالیت و تعریق فراوان نشان دهد. که والدین در صورت مشاهده این علائم باید به آن توجه داشته و کودک خود را سریعا نزد پزشک متخصص ببرند.

نکته مهم این است که لازم نیست کودک تمام این علائم را همزمان داشته باشد و وجود هریک از این علائم به تنهایی می تواند زنگ خطری برای سلامتی فرزند شما باشد. گاهی نیز ممکن است که کودکی که مبتلا به بیماری های قلبی مادرزادی است هیچ کدام از این علائم را نداشته و زمانی که برای سرماخوردگی یا بیماری دیگری به پزشک مراجعه می نماید به طور اتفاقی متوجه این مشکل در او شوند.  بنابراین بهتر است که والدین با توجه ویژه به شرایط فرزند خود و در صورتی که در خانواده آن ها سابقه  بیماری مادرزادی قلبی در والدین یا فرزاندان قبلی ، داشتن بیماری ژنتیکی یا کروموزومی و داشتن اختلال مادرزادی در چند ارگان بدن وجود دارد ، بدون نگرانی بی جا کودک خود را برای انجام چکاپ نزد پزشک متخصص ببرند. در واقع بیشترین مشکلات در این بیماری زمانی ایجاد می شود که والدین  به دلیل نداشتن علائم بالینی خاص ، از بیماری قلبی کودک خود بی خبر هستند در صورتی که بیشتر آن ها در صورت تشخیص به موقع قابل درمان هستند.

برخی خدمات کلینیک ارمغان ، درمانگاه شبانه روزی کودکان

با تشکر مدیریت سایت کلینیک ارمغان ، کلینیک اطفال غرب تهران