اوتیسم را بیشتر بشناسیم!

آیا می دانید اوتیسم چیست؟

آیا از علائم آن آگاهی دارید ؟ و می دانید باید با آن ها چطور برخورد کنید ؟

امروزه بیماری هایی با نام جدید در بین کودکان شیوع یافته است که می توان اوتیسم را یکی از آن ها نام برد . اوتیسم با توجه به آمار رو به رشد خود ، هنوز نتوانسته آن طور که باید اطلاعات لازم با ویژگی های خود را به والدین انتقال دهد . مسلما درک بیشتر والدین از این بیماری می تواند بیشتر به این کودکان یاری کند . در ادامه به توضیح بیشتر اختلال اوتیسم و علائم آن می پردازیم .

اوتیسم

اوتیسم چیست ؟

اوتیسم را می توان نوعی اختلال رشد دانست اما با عقب ماندگی ذهنی و رشدی متفاوت است و جزو آن دسته قرار نمی گیرد . افراد اوتیسم تمایل دارند محیط اطرافشان تکراری باشد و نسبت به هر تغییری ناراحت و هراسان می شوند . به طوری که جدید بودن یک مکان به عنوان غیر دوستانه بودن آنجا تلقی می شود . این کودکان نسبت به نور و صدا ها حساس هستند و به این خاطر معمولا مکانی مخفی و گوشه برای خود بر می گزینند که بتوانند تنها باشند . این کودکان به چشم اطرافیان خود نگاه نمی کنند و این کار ناراحتشان خواهد کرد .

تاثیر اوتیسم در کودکان

اوتیسم یک اختلال رشد عصبی است که این اختلال اساسا به مغز مربوط می شود . مهم ترین مواری که تحت تاثیر اوتیسم قرار می گیرند مهارت های اجتماعی و رشد اجتماعی است به این علت فرد رفتارهای مداوم و تکراری از خود نشان می دهد .

این اختلال با برخی توانایی ها و ناتوانایی ها ترکیب شده است و در برخی از کودکان به شکل خفیف مشاهده می شود و بعضی از آن ها به حالت شدید آن مبتلا می شوند . در حالت شدید کودک هیچ توانایی اجتماعی از خود نشان نمی دهد .

برخی علائم این بیماری بسیار چالش برانگیز است به عنوان مثال کودک مبتلا ممکن است به خود آسیب برساند . کودک اوتیسم در پردازش و درک زبان و لغات دچار مشکل می شود و بعضی دیگر در درک حالات چهره و فهم جک ها و لطیفه ها به مشکل بر می خورند .

کلینیک اطفال ارمغان دارای متخصصان مرتبط با اطفال می باشد . شما می توانید جهت پاسخ به سوالات خود و دریافت مشاوره و وقت قبلی با شماره 44433516  تماس حاصل نمایید .

پیج اینستاگرام کلینیک اطفال ارمغان

درمان اوتیسم

تا به امروز درمان قطعی برای اوتیسم تعیین نشده است . اما با بعضی مداخله ها می توان یادگیری و رشد کودک را بهبود بخشید . اگر اوتیسم در سن پایین تشخیص داده شود می توان شدت بیماری را در آن ها کاهش داد . در این حالت کودکان به آرامی خود را باز می یابند و یاد می گیرند بهتر زندگی کنند .

کلام آخر

با توجه به توضیحات ذکر شده اوتیسم اختلالی است که مبتلایان آن روحیه حساسی دارند و باید در رفتار با آن ها دقت شود . همیشه درمان زود هنگام زندگی متفاوتی را برای بیماران ایجاد می کند . برای مشاوره های بیشتر می توانید به یک کلینیک کودکان مراجعه نمایید و به طور کامل در این باره اطلاعات کسب نمایید .

3 × چهار =