انگل در کودکان

انگل در کودکان از شایع ترین بیماری های کودکان می باشد. انگل انواع مختلفی دارد و از شایع ترین آن ها، انگل کرمک می باشد، رعایت نکردن بهداشت فردی از اصلی ترین دلایل مبتلا شدن به انگل کرمک می باشد. به طور کلی  انگل ها بیشتر از طریق غذا و راه دهان به بدن انسان منتقل می شوند. و به وسیله تغذیه کردن از بدن انسان شروع به رشد و تکثیر کنند. جالب است بدانید که انگل بیماری واگیرداری می باشد و احتمال درگیری دیگر اعضای خانواده نیز بالا می باشد. از دیگر انگل های شایع در کودکان، کرم اسکاریس و کرم کدو می باشد. زمانی که کودک دچار درد در ناحیه معده و روده ها می شود، امکان دارد، علت آن بیماری انگل در کودکان باشد، در صورت بروز این علائم حتما به پزشک متخصص اطفال مراجعه نمایید. در ادامه می پردازیم به علائم و راه های پیشگیری از انگل در کودکان .

انگل در کودکان

علائم وجود بیماری انگل در کودکان

با استفاده از آزمایش مدفوع می توان تا حدی، بیماری انگل در کودکان را تشخیص داد. اما روشی قطعی نمی باشد، زیرا انگل کرمک، را نمی توان با استفاده از آزمایش مدفوع تشخیص داد، و بهتر است به علائم بالینی آن توجه شود. به طور کلی هر انگلی علائم خاص خود را دارد. اما برخی علائم در تمام انگل ها دیده می شود، عوامل شایع آن شامل موارد زیر می باشد:

• اسهال های متناوب
  • حرف زدن در خواب
  • دندان قروچه در خواب البته امکان دارد دندان قروچه ریشه عصبی داشته باشد
  • آبریزش دهان مخصوصا هنگام خواب
  • احساس ضعف و بی حالی
  • خارش مقعد
  • بی اشتها بودن
  • دل درد های متناوب در اطراف ناف
  • کم حوصلگی و بی قراری و عصبانیت در کودکان