انواع بیماری های قلب در کودکان

بیماری قلبی در بزرگسالان یکی از مشکلات اساسی و نگران کننده می باشد ، اما بیماری های قلبی در کودکان بیماری های قلبی در کودکان به نحوه دیگری هم نگران کننده و هم نگران کننده می باشد . اغلب مردم فکر می کنند که بیماری قلبی برای افراد  میانسال رخ می دهد ، اما بیماری قلبی تنها مخصوص افراد میانسان نبوده و در کودکان کمی دشوار تر خواهد بود .

انواع بیماری های قلب در کودکان

انواع بیماری‌های قلب در کودکان

بیماری قلبی مادرزادی

این بیماری از زمان تولد کودک با اون همراه است و به دلیل ایجاد نقض در قلب کودک ایجاد می شود . این بیماری منجر به آسیب های شدید و طولانی مدت برای کودکان می شود . درمان این مشکل با استفاده از کاتتر ، دارو ، و یا در برخی مواقع جراحی می باشد .

گاهی ممکن است کودکان نیاز به مراقبت تا آخر عمر خود داشته باشند .

تصلب شریان

در این بیماری پلاک ها که از چربی پر شده اند در داخل شریان ها تجمع می کنند . این عمل منجر به سفت و تنگ شدن شریان می گردد . افرادی که این بیماری را دارند ممکن است دچار حمله قلبی شوند .

آریتمی (ضربان نامنظم قلب)

طبیعی نبودن ریتم قلب را بیماری آریتمی می گویند . در این بیماری پمپاژ های قلب بدون کارایی است سریع بودن ضربان قلب یکی از رایج ترین مشکلات قلبی در کودکان می باشد .

بیماری کاوازاکی

این بیمار جز بیماری های قلبی نادر می باشد . کاوازاکی باعث ایجاد التهاب در عروق خونی می گردد . اغلب کودکانی که به این بیماری مبتلا می شوند ، نیاز به مراقبت تا آخر عمر خود دارند .

صدای اضافه قلب

گاهی ممکن است صدایی مانند یک باد در بین گردش خون احساس شود . گاهی این مشکل می تواند بی خطر باشد ، گاهی نیز ممکن است آسیب جدی برای فرد ایجاد نماید .

پریکاردیت

عفونت در قسمت کیسه نازک که قلب را احاطه کرده است باعث ایجاد این بیماری می شود . در این بیماری ، مایع موجود در این دو لایه ها افزایش پیدا می کند و باعث ایجاد اختلال در پماژ خون در بدن شود .

روماتیسم قلبی

اگر بیماری هایی همچون استرپتوکوک که یکی از عوامل ایجاد گلو درد می باشد رخ دهد و درمان نشود منجر به این بیماری می شود .

عفونت‌های ویروسی

ویروس ها که یکی از عوامل مهم در ایجاد مشکلات تنفسی و آنفلوآنزا می باشند ، گاهی نیز باعث ایجاد مشکلات بر قلب می شود .