اختلال اوتیسم

طبق تحقیقات صورت گرفته در کشور انگلستان، بیش از 1 نفر در 100 نفر مبتلا به اختلال اوتیسم هستند. افراد از همه ملیت ها و زمینه های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی می توانند به آ مبتلا شوند، هرچند به نظر می رسد مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا قرار دارند. اما علائم اوتیسم در کودکان چیست ؟ چگونه می توان اوتیسم را تشخیص داد؟ آیا اوتیسم درمان دارد؟

اوتیسماختلال اوتیسم چیست ؟

اختلال اوتیسم (اختلال اوتیسم ) یک اختلال عصبی و پیشرفت است که در اوایل دوران کودکی شروع می شود و در طول زندگی فرد ادامه می یابد. این تاثیر می گذارد که چگونه یک شخص عمل می کند و با دیگران تعامل دارد، ارتباط برقرار می کند و یاد می گیرد. این شامل مواردی است که به عنوان سندرم اسپرگر شناخته شده و اختلالات رشد فراگیر شناخته شده است.

علائم کودکان مبتلا به اوتیسم

این اختلال “طیفی” نامیده می شود زیرا افراد مبتلا به اختلال اوتیسم می توانند طیفی از علائم را داشته باشند.

• افراد مبتلا به اختلال اوتیسم ممکن است مشکلی در صحبت کردن با شما داشته باشند .
  • از برقراری ارتباط چشمی هنگام صحبت کردن اجتناب کنند.
  • آنها همچنین ممکن است منافع و رفتارهای تکراری را داشته باشند.
  • گاهی مقدار زیادی وقت را صرف صرف فعالیت های تکرار می کنند.
  • جملات تکراری بسیاری در طول روز می گویند.
  • آنها اغلب به نظر می رسد در “جهان خود” باشند.

اگر علائم اختلال اوتیسم در کودک شما وجود داشته باشد، کودک شما یک ارزیابی جامع خواهد داشت. این ارزیابی ممکن است شامل یک تیم از متخصصان باشد.

درمان اختلال اوتیسم

در حال حاضر هیچ یک از درمان های استاندارد اختلال اوتیسم وجود ندارد. راه های زیادی برای افزایش توانایی فرزند شما برای رشد و یادگیری مهارت های جدید وجود دارد. شروع آنها در اولین زمان می تواند منجر به نتایج بهتر شود. درمان شامل رفتار و ارتباطات، آموزش مهارت ها و داروها برای کنترل علائم است.

راه های ارتباطی با کلینیک اطفال ارمغان

شماره تماس : 44433516

پیج اینستاگرام کلینیک اطفال ارمغان

علل ابتلا به اختلال اوتیسم

علل اختلال اوتیسم  شناخته شده نیستند. تحقیقات نشان می دهد که هر دو ژن و محیط بازی نقش مهمی را ایفا می کنند.

مشکلات ناشی از اختلال اوتیسم

اوتیسم وضعیت طیف است. همه افراد مبتلا به اوتیسم مشکلات خاصی را در بر میگیرند، اما اوتیسم آنها را به روشهای مختلف تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از افراد مبتلا به اوتیسم نیز دارای معلولیت های یادگیری، مسائل مربوط به سلامت روان یا شرایط دیگر هستند، به این معنی که افراد نیاز به حمایت های مختلف دارند. همه افراد مبتلا به طیف اوتیسم یاد می گیرند و توسعه می یابند. با حمایت درست، همه می توانند به زندگی یک زندگی پر از انتخاب خود کمک کنند.

پیدا کردن تعداد افرادی که مبتلا به اوتیسم هستند، چگونه افراد مبتلا به اوتیسم جهان را ببینید، چگونه اوتیسم تشخیص داده می شود، و چگونه می توانید کمک کنید.

تشخیص اختلال اوتیسم

تشخیص تشخیص رسمی اوتیسم، معمولا توسط یک تیم تشخیصی، اغلب شامل یک کارشناس گفتار درمانی، متخصص اطفال، روانپزشک و یا روانشناس است.

ارتباط اجتماعی در این افراد ضعیف است . افراد مبتلا به اوتیسم با تفسیر زبان های کلامی و غیر کلامی مثل حرکات و صدای مشکل دارند. مشکل فراوانی با درک زبان دارند. برخی ممکن است صحبت نکنند و یا سخنرانی نسبتا محدودی داشته باشند. آنها اغلب بیشتر از آنچه که دیگران به آنها می گویند نسبت به آنها می توانند بفهمند، در عین حال ممکن است با ابهام یا مفاهیم انتزاعی مبارزه کنند. برخی از افراد مبتلا به اوتیسم روشهای جایگزین ارتباطی مانند زبان اشاره یا نمادهای بصری بهره مند می شوند. بعضی ها قادر به برقراری ارتباط بسیار موثر هستند.

سایر مقالات

بیان احساسات در کودکان