آلرژی بهاره در کودکان

آلرژی بهاره در کودکان ، خود را با عطسه، سرفه و خس خس سینه نشان می دهد. یکی از نکات مهم این است که والدین چگونه متوجه شوند که کودکشان آلرژی بهاری دارد یا دچار سرماخوردگی شده است؟ معمولا علائم آلرژی فصلی ، همراه با گرده هایی که از گیاهان، علف های هرز، درختان و چمن ها و گل ها در هوا پخش می شوند نمایان می شوند.

آلرژی بهاره در کودکان

نشانه های آلرژی فصلی در کودکان

آلرژی فصلی ممکن است که در هر کودکی یکی از علائم عطسه و آبریزش بینی رقیق، شفاف و بدون چسبندگی، گرفتگی بینی، خارش گوش، بینی، چشم و گلو درد و سرفه همراه با خلط که امکان دارد شدت سرفه ها در شب و هنگام صبح بیشتر شود و آبریزش چشم را داشته باشد.

در حساسیت های دائمی که مختص فصل خاصی نیست ، کودک بیشتر دچار گرفتگی بینی می شود. پشت گلوی کودک مخاط جمع شده و او را مجبور می کند تا با سرفه کردن این مخاط را بیرون بریزد. آبریزش چشم و عطسه در حساسیت های دائمی نیز به چشم می خورد ولی مقدار آن خیلی کمتر از حساسیت های فصلی است.

تشخیص نشانه های آلرژی

گاهی تشخیص آلرژی فصلی در کودک بدون ویزیت متخصص کار راحتی نیست . اگر کودک شما هر سال در یک بازه زمانی خاص در فصل بهار دچار علائم خارش، عطسه و آبریزش بینی می شود ، باید بدانید که او آلرژی فصلی دارد. مدت زمانی که یک سرما خوردگی عادی نیاز دارد معمولا یک هفته تا 10 روز است اما نشانه سرفه و گرفتگی بینی که مربوط به آلرژی باشد ، بیشتر از این مدت زمان می برد. تنگی نفس و تورم از علامت های دیگر آلرژی فصلی هستند که در صورت ایجاد آن ها در فرزند شما سریعا باید به پزشک مراجعه کنید.

مراجعه به پزشک

در صورتی که علائم ذکر شده در بالا بسیار شدید بود و کودک شما بهبود پیدا نکرد حتما باید به پزشک مراجعه نمایید. همچنین والدین باید توجه داشته باشند که اگر کودکی مبتلا به بیماری آسم است ، در صورت بروز حساسیت و ایجاد علائم آن حتما باید به پزشک متخصص مراجع کنند چرا که وجود آلرژی فصلی می تواند عامل حمله آسم و افزایش نشانه های آن باشد.

با تشکر مدیریت سایت کلینیک ارمغان ، کلینیک اطفال غرب تهران