آبله مرغان در کودکان

ویروسی بسیار شایع و مسری است . بدین سبب سریعا باعث بیماری افراد می شود و هیچکس نمی تواند از گزند این ویروس در مصونیت باشد . این بیماری و راه انتقال ویروس از دهان و تنفس است . اگر فرد بیمار سرفه کند و یا نفسش به سوی فرد سالم باشد ، بلافاصله انتقال ویروس ممکن می شود .

آبله--در-کودکان

آبله–در-کودکان

علائم آبله در کودکان

با پیشروی بیماری، ناراحتی به حالتد زکام شدید رخ می نمایاند ، چشمها بشدت سرخ شده و آب از آنها می ریزد . با پیشرفت بیماری سرفه های خشک نیز ظاهر می شود. هر روز بر میزان حرارات بدن افزوده می گردد. به طور معمول از روز چهارم تب بدن به آخرین حد خود می رسد و از پشت گوشها نشانه های اولیه آبله مشخص می گردد . این نشانه سرخیهای کوچک و متمایل به رنگ صورتی است که به حالت لکه نماد می یابند و بتدریج از پشت گوش به سایر جهات بدن انتقال یافته و بیشتر می شوند. سه یا چهار روز پس از این حادثه ، لکه های سرخ به کبودی و تیرگی روی نهاده و با پوست اندازی از بین می روند ولی جای گودی در محل های زخم پدید می آید . برای اینکه کودک محل زخمها و سرخ شده ها را نخارد ، ناخنهایش را بگیرید .

سه روز بعد از برطرف شدن لکه ها تب نیز کاهش می یابد . اگر چنین نشد باید به بروز سایر بیماری ها مشکوک شد تا به پزشک رسانده شود. در بیماران مبتلا به آبله امکان و احتمال التهاب گوش میانی بیشتر است و از 4 تا 5 روز پس از شروع بیماری ، غفلت برای کودکان خیلی خطرآفرین است .

این بیماری و راه انتقال ویروس از دهان و تنفس است . اگر فرد بیمار سرفه کند و یا نفسش به سوی فرد سالم باشد ، بلافاصله انتقال ویروس ممکن می شود .درمانگاه شبانه روزی کودکان ارمغان دارای بخش مجزا برای دندانپزشکی  می باشد . برای تعیین وقت قبلی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 44433512 و 44433516 تماس بگیرید.

درمان آبله در کودکان

در دوره بیماری ، اشتهای کودک بسیار اندک است و گاهی اصلا رغبت و میل به غذا ندارد . از اینرو باید به کودک از مایعاتی خورانده شود که خود دوست دارد .

مواظبت از چشمها نیز در مبتلایان به آبله مهم است . زیرا احتمال دارد لکه های زخمی حاصل از آبله به عدسی چشمها نیز رسوخ یافته و کور سازد. لذا نگهداری کودک در خانه ای یا اتاقی نیمه روشن و یا استحمام کودک با آب ولرم مفید است . برای اینکه کودک احساس سرما نکند باید اتاق گرم باشد . در بروز التهاب گوش میانی اجرای دستورات پزشک مفید خواهد بود.

پیشگیری از آبله در کودکان

این بیماری نیز با واکسن پیشگیری می شود.

آبله مرغان

این بیماری تقریبا حالتی شبیه آبله مرغان دراد و با ویروس بر انسان عارض می شود . پس از ابتلای فرد به ویروس آبله مرغان دو تا سه هفته طول می کشد تا بیماری خودش را آشکار سازد و

علائم آبله مرغان

در ابتدا لکه های بسیار کوچک ، قرمز رنگ و خارش دار ظاهر می شود . این لکه ها به جوشهای آب دار و یا تاولهای کوچکی تبدیل می شوند که می ترکند و سرانجام دلمه هایی باقی می گذارند .معمولا این لکه ها ابتدا روی بدن و سپس روی چهره ها ، بازوها و ساقها ظاهر می شوند ، ممکن است هم لکه و هم تاول در یک زمان دیده شوند . اطراف محلهای تاول سرخ بوده و خارش شدیدی دارند .

درمان آبله مرغان

عفونت معمولا ظرف یک هفته از میان می رود . کودک را هر روز با آب گرم و صابون بشوئید و برای تسکین خارش ، پراچه ای را با آب گرم محتوی بیکربنات آغشته شده و خیس است روی زخمها مالیده و بگذارید تا از روند و خارش زخمها و جوشها جلوگیری نماید . استراحت بسیار مهم است . ناخن کودک را بگیرید تا محل تاولها را زخمی نسازد . اجتناب از کودکان آلوده بهترین روش پیشگری از این بیماری در کودکان است .